جمعی از معاونین و مدیران معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ،معاون برنامه ریزی سازمان شهرداریها و دهیاری کشور و رئیس شورای مشاورین رئیس جمهور به همراه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به شهرستان اردکان ، ضمن بازدید از واحدهای صنعتی و بخشهای تابعه این شهرستان، از نزدیک روند مسائل و تنگناهای موجود بخصوص در حوزه تامین اعتبارات مورد نیاز را بررسی نمودند.

در بدو ورود به شهرستان اردکان، بازدیدی از مجتمع گندله سازی اردکان و واحدهای فولاد در دست تولید یا احداث این مجموعه صورت گرفت و مدیران هر بخش توضیحات لازم را در دادند

سپس حاضرین از شهر عقدا بازدید نمودند و در جمع مردم و اعضای شورای اسلامی روستا و شهر این بخش در کاروانسرای این شهر حضور یافتند.

در این جلسه نماینده مردم اردکان با تشکر از حضور مسئولان عالیرتبه کشوری در اردکان افزود: علی رغم اقدامات خوبی که در مجموعه بخش عقدا صورت گرفته است، هنوز کارهای بسیاری باید در جهت توسعه این بخش و رفاه حال مردم انجام گیرد.

وی به اعتبارات خوبی که از عواید عوارض مختلف بخصوص عوارض آلایندگی نصیب روستاهای این بخش می شود اشاره نمود و در عین حال شهر عقدا را با توجه به تنگناهای قانونی، بی بهره از این عوارض دانست و از مسئولین حاضر درخواست نمود تا ازاعتبارات مخصوص مناطق محروم و منابع در اختیار ریاست جمهوری ، در جهت حل بخشی از مشکلات این شهر مساعدت شود.

کوشش تبار معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز با تشکر از نماینده مردم اردکان به جهت هماهنگی تشکیل این جلسه و حضور توامان مسئولان معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری و سازمان شهرداریها و دهیاریها گفت:اعتبارات پیش بینی شده برای این سازمان نسبت به سال گذشته از رشد 2 برابری برخوردار است .

وی همچنین از اجرای بسته های حمایتی جهت تقویت اعتبارات به شهرداریها و دهیاریهای کل کشور در سال گذشته و پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها خبر داد.

الفت پور معاون پارلمانی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری نیز با تجلیل از پیگیری ها و اقدامات خوب نماینده اردکان و تشکر از برنامه ریزی برای این سفر؛بابیان اینکه حضور در شهرها و برگزاری چنین جلساتی غنیمت است که می تواند باعث لمس نمودن نیازها و مشکلات ، پیگیری آن در مرکز و رفع این مشکلات بیانجامد افزود: سفرهای استانی یکی از شاهکارهای دولتهای نهم و دهم است که در شناسایی مشکلات و رفع آنها بسیار موثر بود.

وی مجتمع گندله سازی اردکان را نشان از پیشرفت موفق این شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد تا مشکلات مطروحه در بازگشت به تهران مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

خورشیدی دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور با تشکر از عملکرد خوب نماینده مردم اردکان در خدمت رسانی به مردم با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون مردم است ،منش دولت را خدمتگزاری به آحاد مردم عنوان نمود، اظهار امیدواری کرد در دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت،علاوه بر مرکز استانها، شهرها نیز مورد بازدید قرار گیرد.

همچنین در ادامه حاضرین از شهر احمدآباد نیز بازدید و مشکلات را از نزدیک بررسی کردند.

نماینده مردم اردکان در جلسه ای که به همین منظور تشکیل شده بود، با یادی از علمای احمدآباد، این منطقه را نشان از علمایی دانست که وارث نیاکان خود بوده اند.

محمدرضا تابش در ادامه برخی نیازههای این شهر از جمله تقویت اعتبارات کشاورزی منطقه؛مرمت راههای بین مزارع؛ایجاد پارک و فروشگاه؛ بهسازی بافت قدیم،آسفالت معابر ، احداث مصلی بعنوان یک مجتمع فرهنگی-مذهبی و غیره را برشمرد و با بیان اینکه این شهر قطب کشاورزی اردکان محسوب میشود، بر رسیدگی به مشکلات کشاورزان سختکوش این منطقه تاکید نمود.

امیراحمدی مدیرکل امور مجلس معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور نیز با اشاره به وضعیت خشکسالی در کشور ، این امر را در استان یزد حادتر دانست و گفت: گرایش استان یزد به سمت توسعه صنعتی که برای استفاده حداکثری از منابع خدادادی است تفکر مثبتی است که می تواند باعث افزایش سطح درآمدها شود و امکان اجرای پروژه های مورد نیاز را فراهم می آورد.

کوشش تبار معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز گفت:ردیفی در بودجه سالیانه کشور گنجانده شده با عنوان کمک به شهرداریهای دارای جمعیت کمتر از 20 هزار نفر که اجرای این امر در سرلوحه برنامه های این سازمان قرار گرفته و ان شاء ا.. از این محل، کمکهایی به شهرداری احمدآباد شود.

همچنین دبیر گروه مشاوران رئیس جمهور نیز استان یزد را خاستگاه علما و بزرگان دانست که بواسطه همین علما یاد سیدالشهدا زنده نگه داشته شده افزود: هیچ چیز بالاتر از نوکری مردم نیست و مواجهه شدن با مردم باصفای روستاها و حل مشکلاتشان بسیار لذت بخش است.

دکتر مهدی خورشیدی همچنین از نماینده مردم اردکان بعنوان فردی مردمی و دلسوز نام برد و عملکرد مثبت وی را حاصل تعامل و سعه صدر وی دانست و وجود چنین نماینده ای را نشان دهنده متانت و بزرگواری مردم این شهرستان ذکر کرد.

همچنین در این جلسه امام جمعه اردکان و احمدآباد و فرماندار اردکان نیز نقطه نظرات خود را بیان و با برشمردن برخی مشکلات این شهر، خواستار توجه مسئولان امر شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا